петък, 15 май 2015 г.

Пикантен хумус и Пантеона на възрожденците

Започвам публикацията с малко информация за това какво представлява хумуса - за онези от вас, които не са наясно.
Хумусът е паста, приготвена от сварен нахут и сусамов тахан. Може да бъде овкусен по всевъзможни начини, именно и поради това има различни видове. Този, който ви предлагам е пикантен, защото съдържа известна доза лют пипер.
Широко популярен е в Близкия Изток. Комбинира се с кедрови ядки, червен пипер, магданоз, горчица и прочие. Много подходящ е за вегани и вегетарианци. 
Хумусът е хранителен, защото съдържа голямо количество белтъчини и желязо. 
Можете да го консумирате като разядка или намазан на филия хляб. 

За първи път се сблъсках с хумуса във Виена и останах силно впечатлена от видовете, които предлагаха - десетки! Очите ми бяха разделени във всички посоки и се чудех кой от кой е по - добър и кой да опитам. Ето, че реда на домашно приготвения настъпи преди повече от месец, та може и два да са станали?! Предлагам ви рецепта за пикантен хумус - за любителите на пикантната храна. Ако случайно не харесвате пикантна храна, най - спокойно пропуснете лютия пипер. 



Продукти:

200 гр нахут
1 - 2 с.л. зехтин
2 - 3 с.л. нахутена вода
3 - 4 с.л. сусамов тахан
2 - 3 с.л. горчица
1 ч.л. лют пипер, смлян
сол на вкус

Приготвяне:

Накиснете нахута във вряла вода за една нощ. 
На следващия ден го сварете. Времето за варене е различно в зависимост от произхода на нахута. Аз варих около час и малко. 
Сварения нахут смелете в кухненски уред с 1 - 2 с.л. зехтин и 2 - 3 с.л. от водата в която сте го варили.
След това го смесете с горчицата, лютия пипер и сусамовия тахан.
Подправете със сол на вкус. 
Ако искате да постигнете по - гладка текстура, то прецедете смляния нахут през цедка преди да го смесите с останалите продукти. 
Приятен апетит!



И както често ми се случва да обединявам публикациите си в една, този път също няма да изневеря на навика си. 
Представям ви снимки от град Русе, повечето снимки са от Пантеона на възрожденците. Открит е на 28 февруари 1978 година. В него са погребани известни българи и представлява голяма гробница. Пантеона на възрожденците е един от 100 - те национални туристически обекта в България. Намира се под № 50 в книжката, като вместо от Пантеона на възрожденците, може да вземете печат от къща - музей "Захарий Стоянов". Лично на мен ми бяха интересни повече оръжията, намиращи се в пантеона, отколкото кой е погребан там. Но всеки човек има различни виждания и интереси. Като град, Русе е приветлив, слънчев и приятен за разходки. В центъра на града има красиви шадравани и места, подходящи за красиви снимки. Посещавам града за сетен път, тъй като е в близост до родния ми град и с всяко посещение научавам и разглеждам различни места. Харесва ми, надявам се със снимките си да събудя интересен и у вас, скъпи читатели. 





















5 коментара :

  1. Не съм опитвала хумус досега, Габи, но пък в Русе съм ходила и наистина има какво да се види там.
    А относно хумуса - много апетитно си го поднесла. Трябва и аз да го опитам някой път, все му се каня. :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Габи, у дома напоследък тормозя моите момчета с нахут, че да взема да им направя и хумус, и ако оцелея ще напиша публикация :)))
    Прекрасни снимки на Пантеона! И мен повече ме вълнуват оръжията :))
    Поздрави с една голяма прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Габи, чудесен хумус! И никак не бих пропуснала лютивината му, обичам този вкус. :)
    Благодаря и за разходката! В Русе съм била само веднъж, но за кратко, и за съжаление не съм виждала Пантеона.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, че хубаво е при теб, Габи -
    интересни разходки, чудесни рецепти и страхотно гостуване...
    Благодаря, поздрави за теб и хубави майски дни!

    ОтговорИзтриване
  5. Много обичам да се разхождам с теб и да ми готвиш обичам:). Красота е при теб, Габи! И снимките и ястието и разходката. Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Благодаря за посещението ви!